Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2016

πάντα προτιμούσα να καταστραφώ, παρά να φύγω ανειδοποίητος

Μόλις συνειδητοποίησα πως εκείνη τη μέρα το είχα μαζί μου εκείνο το τετράδιο.
Λέω για το τετράδιο στο οποίο έγραφα τους αγαπημένους μου στίχους
από τις Βιολέτες για μια Εποχή. Το είχα μαζί μου.
Στεναχωρέθηκα όταν το κατάλαβα,
στεναχωρέθηκα που δεν το έβγαλα από την τσάντα μου
να το διαβάσουμε μαζί.
Αυτά παθαίνεις με τις συνήθειες.
Έχω πάντα μαζί μου το τετράδιό μου κι έτσι ξεχνάω πως το έχω μαζί μου.
Σαν τα γυαλιά ηλίου που τα ψάχνεις όταν τα φοράς στο κεφάλι σου.

Δεν πειράζει όμως, είχα καιρό να κάνω αφιέρωμα στον Λειβαδίτη.
Για πάμε —που θα 'λεγε κι ένας γνωστός μου.

 ~

Όταν είχαμε τη νεότητα ήμασταν πολύ νέοι για να επωφεληθούμε

~

—αλλά η πραγματικότητα είναι κάτι το δευτερεύον που διέκοψε για λίγο
τα μεγάλα μας όνειρα—

~

Κι αυτή η νοσταλγία μας για κάτι που ποτέ δεν υπήρξε 
—αχ, όλες οι ευτυχίες ήταν προορισμένες για σένα, 
αλλά από μια παρανόηση ή απρονοησία 
είχες κατέβει στην προηγούμενη στάση.

~

Μια γυναίκα τόσο θλιμμένη που ο κόσμος θα 'πρεπε να ξαναρχίσει.

~

Τελικά όλα περνάνε χωρίς να το καταλάβει κανείς
σα να συνέβησαν
κάπου αλλού ή σ' έναν άλλον

~

Το καλοκαίρι ο ουρανός διανυκτερεύει

~

άνθρωποι κυριακάτικα θλιμμένοι κάθε Δευτέρα. 

~

Μα όταν ένας άνθρωπος στο δρόμο γυρίσει και σε κοιτάξει με πόνο, 
η μισή ανθρωπότητα έχει σωθεί.

~

Κι αυτή η αλλόκοτη ευδαιμονία που νιώθεις καμιά φορά, 
ακόμα κι όταν όλα γύρω έχουν γίνει στάχτη —ίσως αυτό είναι ο Θεός.

~

Κι ίσως, σκέφτομαι, Κόλαση είναι ένα παιχνίδι που κερδίζεις.
Κι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ' την τύχη ή τις αντιξοότητες,
αλλά απ' το πάθος μας για κάτι πιο μακρινό.

~

Τώρα αν θυμάμαι κάτι απ' τη ζωή μου είναι δύο τρία ήρεμα βράδια 
και λίγη μουσική απ' το ανεκπλήρωτο
 — κι αυτά τα γλυκά λόγια που λέμε στον εαυτό μας όταν μας έχουν όλοι απαρνηθεί.

~

Κάποτε θα σου διηγηθούν όλες τις λεπτομέρειες της ζωής σου, 
αλλά εσύ δε θα τις γνωρίζεις.

~

—μην παραξενεύεστε λοιπόν που έμεινα τόσο νέος: εγώ δεν είχα ιστορία, 
όπως και τα πιο ωραία λόγια που τα βρίσκουμ όταν είναι πλέον αργά.
Οι πιο ωραίες ιστορίες είναι όταν δε μας γνωρίζουν.

~

σα να μαντεύαμε αόριστα ότι στο βάθος η μουσική δεν είναι πάθος ή όνειρο, 
νοσταλγία ή ρεμβασμός
αλλά μια άλλη δικαιοσύνη.

~

Όσο για κείνη την ιστορία υπάρχουν πολλές εκδοχές.
Η καλύτερη όμως είναι πάντα αυτή που κλαις.

~

αγαπούσα πάντα τους συναθρώπους μου κι αυτό είναι μία απ' τις αρετές 
στις οποίες ανάλωσα τη ζωή μου 

~

μπορεί να είμαι υπερήφανος αλλά θέλω να ξέρω τι χάνω, έτσι είμαι πλασμένος, 
δεν μπορώ να εθελοτυφλώ—ίσως γι αυτό γίνομαι αντιπαθητικός

~

γιατί βέβαια, το βλέπετε, εγώ όλα τα ξέρω, όλα τα έζησα —
μόνο ποτέ δεν είχα υποπτευθεί πόσο ατελείωτη
μπορεί να είναι μια νύχτα.

~

Το τελευταίο θα μπει σε φωτογραφία από το τετράδιο που λέγαμε.
Επειδή το αγαπώ ιδιαιτέρως.
Κι επειδή ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που διάβασα κάτι
που είχε γράψει κάποιος άλλος
και που περιέργαφε τόσο εύστοχα ολόκληρη την κοσμοθεωρία μου.


9 σχόλια:

Matt Murdock είπε...

Όπως έλεγε και ο Νίτσε στον Ζαρατούστρα, γίνε ο Υπεράνθρωπος(ζήσε, άκουσε, διάβασε, μην είσαι ασυνειδητοποίητος) και έσω έτοιμος αυτή σου η προσδοκία να σε καταστρέψει.

the commentator είπε...

θα έπρεπε να γράψω βιβλίο για να σχολιάσω όλους τους στίχους για αυτό θα σχολιάσω τα γράμματα σου :P είναι όμορφα (ειδικά το ζ και το μ) μοιάζουν με γράμματα ανθρώπου που γράφει, και το στυλό με το οποίο έγραψες βοηθάει στο εφέ με τα ωραία σημάδια που αφήνει..

αυτό μου άρεσε ιδιαίτερα! "Τώρα αν θυμάμαι κάτι απ' τη ζωή μου είναι δύο τρία ήρεμα βράδια
και λίγη μουσική απ' το ανεκπλήρωτο
— κι αυτά τα γλυκά λόγια που λέμε στον εαυτό μας όταν μας έχουν όλοι απαρνηθεί."

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

Ματ, δεν είμαι σίγουρη πως είναι ακριβώς το ίδιο, αλλά ναι, συμφωνώ και με τα δύο.

κομμεντέιτορ, ναι δε γίνεται να τα σχολιάσεις όλα, ποίηση γαρ. Α σ' ευχαριστώ για τα γράμματά μου! Ποτέ δεν έδωσα σημασία στο λάμδα και στο μι μου. Το ρο και το βήτα μου μού αρέσουν και συνήθως το λάμδα αλλά εδώ δεν το έκανα όπως συνήθως.

Τα αγαπημένα μου είναι αυτά που είναι με μπολντ (καλά όλα είναι αγαπημένα μου, αφού τα επέλεξα από ολόκληρο βιβλίο, αλλά κατάλαβες).

Έχω κι άλλα πολλά γραμμένα αλλά ποιος τα αντιγράφει...
ίσως κάποια στιγμή.

casper85 είπε...

τον Λειβαδίτη τον πήγα στην τάξη μια φορά.
Τον λατρεύουν ακόμη, 4 χρόνια μετά. ;)

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

Χαίρομαι πάρα πολύ που το ακούω γιατί δεν έχω την καλύτερη εντύπωση για την κρίση και τα γούστα των νέων παιδιών δυστυχώς.
Πολύ κάψιμο εγκεφάλου η τεχνολογία από μικρή ηλικία.

elwindupbird είπε...

εμένα μου φτάνει που κάπως έγινε και τελικά όλος ο κόσμος αγαπάει Λειβαδίτη.

μερικές φορές προσπάθησα να σκεφτώ και πώς αγαπάει ένας Λειβαδίτης!
κι αν αγαπάει όπως γράφει, τότε ας ακολουθήσουμε.

πολύ ωραίο ποστ ρε!

Vive La Vie... είπε...

Πόσο, πόσο, μα ΠΟΣΟ υπέροχος Λειβαδίτης... Και πόσο υπέροχες οι "Βιολέτες" και πόσο υπέροχοι οι στίχοι που έχεις διαλέξει (έχω υπογραμμίσει τους ίδιους!!!). Γενικά όλα υπέροχα!

Γι αυτήν την εποχή κρατάω το ...
"Κι αυτή η νοσταλγία μας για κάτι που ποτέ δεν υπήρξε
—αχ, όλες οι ευτυχίες ήταν προορισμένες για σένα,
αλλά από μια παρανόηση ή απρονοησία
είχες κατέβει στην προηγούμενη στάση."
Κάπως μελαγχολικό για ξεκίνημα χρονιάς, αλλά τι να κάνουμε...;

Καλή χρονιά!
Μ.

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

Αχ πολύ μελαγχολικό, όχι λίγο...
:(

Καλή χρονιά, αγαπητή!

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

wind up πουλί μου, συμφωνώ απολύτως!
Ας έχει κάνει κι ένα καλό αυτό το φμπ, ας διαβάσουν όλοι λίγη ποίηση.

Ο Λειβαδίτης δεν ξέρω πώς αγαπούσε, αλλά νομίζω πως δεν πειράζει αν δεν αγαπούσε όπως έγραφε. Αρκεί να αγαπήσουμε εμείς όπως έγραφε :)

:)